Ti, o kterých se nemluví – co bude s dětmi afghánských tlumočníků v ČR? Stipendium jim nabídla první škola

Začátek života neměly tyto děti právě jednoduchý. Jejich zemi poznamenala válka, jejich křehké duše pak překotný úprk do země, kterou prakticky vůbec neznají. A právě proto nabídla NEWTON University stipendium dětem afghánských tlumočníků.

Většina lidí, kteří byli evakuování díky české iniciativě se v Česku rozhodla také zůstat. A je tedy logické zamyslet se i nad budoucností jejich dětí. Jedině tak z nich mohou vyrůst mladí lidé, kteří se bez problémů zařadí do společnosti.

Co znepokojuje nejvyšší místa

„S velkým znepokojením sledujeme poslední vývoj v Afghánistánu. Ještě více nás ale znepokojuje liknavost vlády kolem evakuace tlumočníků, kteří pomáhali českým vojákům a českým občanům při jejich práci,“ říká rektor NEWTON University MUDr. Jan Mojžíš, MBA. Vysoká škola NEWTON University má pro taková prohlášení ty nejlepší předpoklady. Může totiž dětem afghánských tlumočníků poskytnout vzdělání. A to například ve svém nově otevřeném anglickém programu.

Foto: Protext

V minulém koronavirovém období se totiž zařadila mezi lídry v online výuce, kterou pro akademický rok 2021/22 úspěšně akreditovala právě v anglickém programu. Přístup k informacím a vzdělání již tedy není omezen časem ani místem. Studovat lze tedy prakticky odkudkoliv i bez ztráty osobního kontaktu s akademickým prostředím.

Jak o dětech smýšlí jiní lidé?

„Postoj nacionalistické části českého politického spektra považujeme za hanebný,“ říká říká rektor Jan Mojžíš, MBA. „Česká vláda při řešení současné krize zaspala. Tlumočníci přitom pomáhali českým občanům v mnoha nelehkých situacích a riskovali přitom své životy. Nemůžeme se k nim otočit zády ve chvíli, kdy se celé jejich rodiny ocitly v nebezpečí,“ dodává Mojžíš.

Náhledové foto: Protext

Zdroj: https://www.protext.cz/zprava.php?id=37140

Opravdu ráda cestuji - většinou s kompasem v ruce, ale občas i prstem po mapě. A o všechny zajímavosti, které na cestách potkám, se s vámi ráda podělím.