Kávová kultura upadá – lidem se nechce zpět do kanceláří

Káva

V posledních letech zaplavil Prahu, ale i jiná větší města doslova boom malých kaváren a kavárniček, které nabízely kolemjdoucím různé speciality z kávového světa. Mnohdy bylo s podivem, jak se mohou uživit, protože uvnitř bývalo mimo „špičku“ spíše prázdno.

Odpověď je jednoduchá – živili je lidé, kteří si chtěli koupit oblíbenou kávu cestou do práce. A nebylo jich málo. A ti samí se sem leckdy stavili i pro kávu na oběd nebo na tu „popracovní.“ A není divu, když firemní automaty leckdy nabízely jen obarvenou vodu nebo přepálené preso.

Malé kavárny jsou ohroženy

Lidem se však bohužel zpět do kanceláří příliš nechce. A leckde ani nemusí. Hybridní model práce kombinující home office s prací v kanceláři se stal během pandemie realitou mnoha firem. Vyvstává tedy otázka, jak kanceláře upravit stávajícím potřebám a jak je udělat atraktivnější pro zaměstnance, kteří si na home office zvykli?

Úplný nástup homeoffice však očekávat rovněž nelze. Má totiž i své nevýhody. Z nedávného průzkumu například vyplynulo, že sdílený prostor s kolegy má nezastupitelné místo ve firemní kultuře a jeho absence má neblahý vliv na týmovou spolupráci.

Káva

Foto: Pikwizard

Firmy se snaží lidi nalákat zpět do práce

Mnohdy se tedy management firmy soustředí na jediné – jak nalákat lidi zpět do práce. Důraz je tak kladen například i na dosud leckde opomíjenou úpravu pracovních a relaxačních zón za pomoci flexibilních dělících prvků.” Právě členění prostoru je pro zaměstnance klíčové. „Zvyšujeme atraktivnost pracovního prostředí tím, že mu dáváme řád a funkčnost pro různé činnosti. Vznikají diskrétní zóny na telefonování nebo důležitá jednání ale i zákoutí a chill-out zóny, kde se lidé mohou setkávat a pobavit se,“ říká Pavel Mrázek, zakladatel studia Hezkey.

„Vytvoření příjemných podmínek pro práci má dopad nejen na větší komfort zaměstnanců, ale i na jejich efektivitu a schopnost soustředěně a kolaborativně pracovat,“ prozrazuje Mrázek. Mnohdy tedy přijde řeč i na kvalitní kávovar – a motivace k návštěvě kavárny opět ubude. Pokud tedy ve svém okolí nějakou oblíbenou kavárnu máte, snažte se ji podpořit tím, že ji budete navštěvovat co nejčastěji. Jinak se snadno může stát, že o ni brzy přijdete.

Náhledové foto: Pixabay

Zdroj: Zaměstnancům se zpět do kanceláří moc nechce. Jak je nalákat zpět a kolik to firmy může stát? | Protext – PR služby ČTK

Opravdu ráda cestuji - většinou s kompasem v ruce, ale občas i prstem po mapě. A o všechny zajímavosti, které na cestách potkám, se s vámi ráda podělím.