Není závada jako závada – hodnocení poruchovosti vozů od zkušených odborníků

Některé díly mívají u našich automobilů poruchovost až překvapivě častou, jiné pak zcela naopak vykazují nadprůměrnou životnost. Jak je to možné? To se snaží zjistit odborníci v ProfiAuto.

Mezi hlavní problémy podle nich patří koroze, nejrůznější problémy se stahováním oken a opotřebení těsnění a mnohdy poruchy zámků. Za některé z nich si však můžeme sami.

Problémům s těsněním lze předcházet

Upozorní na sebe velmi rychle, protože se projevují především hlukem za jízdy. Ale překvapit vás mohou i vnikem vody do interiéru. Proto se vyplatí sázet na prevenci. Stačí jen pravidelně mazat těsnění vhodnými přípravky. Pozor si dejte zejména na levné modely, jde se závady projevují rychleji.

Foto: ČTK

Problémem se zámky bývá nečekaný

Může se to stát i vám. Většinu času u svého vozu používáte pouze dálkové ovládání, ale jakmile se vybije baterie, zjistíte, že zámek nelze otevřít klíčem. Ptáte se proč? Odpověď je jednoduchá – protože je zanesený. A jak zní rada odborníků? Otevírejte auto klíčem alespoň jednou za měsíc.

Za mnoho problémů může baterie

Možná by vás to ani nenapadlo, ale za nejrůznější problémy s osvětlením nebo palubní deskou může jedna triviální nepozornost – zanedbaná péče o stav baterie a nabíjecího obvodu. Říkají, že až 30 % poruch by nenastalo, pokud byste se této části svého vozu pravidelně věnovali. Máme na mysli především pravidelné dobíjení.

A pozor na doplňkovou výbavu. Obyčejné kamery, ambientní osvětlení, navigace, přídavné reproduktory atd., totiž způsobují opravdu rychlý úbytek energie. Baterie se vám tak vybije mnohem dříve, než byste čekali.

Náhledové foto: Pixabay

Zdroj: Není závada jako závada – hodnocení poruchovosti vozů | Protext – PR služby ČTK, https://www.protext.cz/zprava.php?id=37628

Opravdu ráda cestuji - většinou s kompasem v ruce, ale občas i prstem po mapě. A o všechny zajímavosti, které na cestách potkám, se s vámi ráda podělím.