Ústecký krajský úřad zřejmě švindluje, a to opakovaně

Dálnice Chorvatsko

Dění okolo dálnice D8 je poměrně zajímavé a situace se neustále mění. Nyní přišel průlomový rozsudek. Krajský soud v Ústí nad Labem dne 29. listopadu 2021 rozhodl o zrušení rozhodnutí krajského úřadu v Ústí nad Labem i stavebního úřadu v Lovosicích. To se týkalo vyloučení Dětí Země z řízení o vydání dodatečného stavebního povolení, jež se vztahovalo k celkem 6 objektům nacházejících se na dálnici D8 vedoucí z Lovosic do Řehlovic.

Podobný rozsudek přišel již v červnu

K vydání podobného rozsudku došlo již 7. června 2021. Tehdy krajský úřad zase nezákonně zákonem Děti Země z řízení o vydání dodatečného stavebního povolení i pro tři další nemovitosti. A výsledek? Obě řízení musejí proběhnout nanovo. Předseda Dětí Země Miroslav Patrik hovoří o novém trendu vylučování Dětí Země ze správních řízení. Konkrétně říká: „Na Ústecku se vylučování Dětí Země ze správních řízení stalo nějakým novým trendem, neboť jde již o druhý případ za poslední tři roky. Selhává hlavně ústecký krajský úřad, kterému se toto švindlování asi líbí. Buď totiž rozhoduje nezákonně věcně, nebo procesně, takže je několik let nečinný či nás vylučuje z řízení. Viníky jsou ředitelé krajského úřadu, kteří své podřízené chrání.“

Vyloučení Dětí Země, samozřejmě nezákonné

Děti Země byly vyloučeny z obou řízení. „Aby se nás úřady zbavily, tak si vymyslely, že Děti Země těchto řízení účastníky být nemohou, neboť na těch devět stavebních objektů prý nelze pohlížet jako na součást dálnice D8, ale jako na zcela izolované stavby. To ovšem krajský soud v obou letošních rozsudcích striktně odmítl jako nepřijatelný faul,“ dále dodává Patrik. Uvádí i konkrétní jména, a to vydavatele rozhodnutí Jiřího Boučka a toho, kdo rozhodnutí potvrdil, tedy Petra Michálka.

Prohra státu již v 17 sporech

Toto číslo je vcelku alarmující. Při procesu povolání dálnice D8 vedoucí přes České středohoří prohrál stát už tolik sporů. Celkem bylo řízení 30. Nejčastějším poraženým byl Krajský úřad v Ústí nad Labem. A řeč čísel?  Původní náklady na dálnici délky 16,4 km ze září 2007 ve výši 9,9 mld. Kč (bez DPH) byly navýšeny na zhruba 15 mld. Kč (bez DPH). Původní termín dostavby se přitom posunul z prosince 2010 na 17. prosince 2016. Řada nemovitostí má stále potíže a předčasné užívání dálnice platí jen do konce letošního roku, tedy do 31. 12. 2022.

Zdroj info: http://zpravodajstvi.ecn.cz/?x=2754449

Náhledové ilustrační foto: Pixabay

Radek Štěpán

Cestování mě baví. V mnohých lokalitách jsem už byl a rád se s vámi podělím o své zážitky.