co2 auto

Auta „bez klíče“ mohou mít problém – některé pojišťovny je už nepojistí

Ještě nedávno šlo o komfort, který si chtěl dopřát snad každý. Postupně se rozšířil tak, že jím dnes disponují i opravdu levné vozy. Ovšem jak se ukazuje, bezklíčové otevírání vozů (tzv. keyless) rozhodně nepřináší jen samé výhody.

A jak vlastně funguje? Ve zkratce řečeno – jakmile se se svým klíčem přiblížíte k autu, to se samo odemkne a leckdy i nastartuje. Zn. ideál, pokud máte plné ruce nebo se nechcete s podobnými procedurami zdržovat například v nevlídném počasí. Ovšem není vždycky všechno zlato, co se třpytí.

Na bezpečnost těchto vozů experti upozorňovali už dávno

A to rozhodně ne vždy v dobrém slova smyslu. Vlastně spíše naopak. Klíče od vozů totiž svůj signál vysílají neustále. A i když je jejich dosah relativně malý, nekalým živlům stačí pořízení jednoho jediného zařízení, které prodlouží dosah signálu cca na kilometr. To obvykle bohatě stačí, uvážíme-li, že se klíče od auta u většiny z nás nacházejí hned v předsíni nebo jinde blízko u vchodu.

Auto

Zdroj obrázku: Pixabay.com

S nastartovaným autem pak už stačí jen odjet, případně ho lze „jen“ připravit o některé díly, které je možné na černém trhu výhodně prodat.

Nizozemské pojišťovny vás už nepojistí, v ČR je podobný krok otázkou času

Každý rok dosahují ztráty způsobené právě zloději používajícími bezklíčové otevírání asi tří miliard korun. A právě proto se nizozemské pojišťovny rozhodly bezklíčový vstup do vozů sankcionovat – jednoduše vás nepojistí.

Vyhnout se tomu můžete jen dvěma způsoby. Bud předložíte certifikát o zabezpečeném bezklíčovém zamykání (nabízí ho například značky Citroën, Audi, BMW, Škoda, Mercedes-Benz, Peugeot Toyota či Volkswagen) nebo si necháte celý systém trvale odpojit. Jiná možnost není a lze očekávat, že brzy budou muset podobné volbě čelit milovníci komfortu na celém světě.

Zdroj Náhledového obrázku: Pixabay.com

 

Opravdu ráda cestuji - většinou s kompasem v ruce, ale občas i prstem po mapě. A o všechny zajímavosti, které na cestách potkám, se s vámi ráda podělím.

2 komentáře

  1. Honza Odpovědět

    :D:D:D To je jako pokrok na téma jeden krok vpřed a dva kroky vzad?

    Asi mě míjí módní vlny, a tak (sic třeba co do převodovky jsem u denního auta jasný automatář) elektronická ruční brzda, bezklíčové zamykání, dipleje přes půl pablubky, absence hardwarových tlačítek apod. mě prostě nenadchnou.

    Ideální stav podle mě je klasický klíč s dálkovým centrálem, který když po letech se baterečka vybije, pořád člověk vloží (aniž by musel nějakou krytku sundávat) do vložky zámku a do auta se dostane a klasicky se nastartuje klíčem, u kterého si akorát auto ověří imo… A samozřejmě kde NENÍ automatické zamykání za jízdy, které dřív než nahodilého čórkaře na křížovatce vytrestá majitele, kterému třeba při vyběhnutí k parkovacímu automatu či vymočení se zůstane klíč v zamčeném autě…

    Stejně jako k ho.nu je místo rezervy vozit nějakou legrační opravnou sadu nebo spoléhat na asistenčku, to prostě je krátkodobý módní trend na prd.

    1. Kérkonoš Odpovědět

      Tak tak, za chvíli si bez elektřiny neutřeme ani prdel.
      Už se těším, až se budu za dvacet let hádat s držákem s umělou inteligencí aby mi vydal kousek toaleťáku.
      Nebo až se mi sousedovic capart napíchne na chytrou ledničku a objedná mi přes internet 100 litrů rybího tuku….
      Jo Jo, čeká nás krásná budoucnost plná elektroniky, která všechno zjednodušuje a urychluje. Takže díky všem těm moderním systémům a EET a já nevim čemu ještě, máme dneska v podniku tři účetní, zatím co před dvaceti lety stačila jedna a ještě prodávala v shopu ,když bylo třeba.
      Mluvim trochu mimo téma, ale principielně je to o tom samém, do všech oblastí života se tlačí elektronika, i tam, kde to nedává smysl.
      Nějaký přiblblý klíče jsou jen vrcholem ledovce.
      Tahle planeta má skvělé inženýry a konstruktéry ale ti, kteří konstruktérům zadávají projekty a uvadějí produkty na trh, dle takzvané poptávky, situace na trhu, či současného marketingového modelu firmy, jsou z nějakého důvodu totální d……ne příliš chytří lidé.
      Bude to asi proto, že ti první jmenovaní chtějí vyrábět, ale jsou placeni těmi druhými, kteří chtějí pouze prodávat.
      Až budou ti z výroby dělat i práci těch nahoře, co si jen vymejšlejí, co by chtěli ještě na elektřinu, ale sami nedokážou ani nahodit pojistky, pak se budou možná dělat smysluplné inovace a elektronika bude využívána k užitku lidí a ne jen k navýšení prodeje, jenž zaručí nemalá skupina elektrofanatiků, kteří by rádi i chytrou dlabačku holubů z nosu nebo záchod s bezklíčovým splachováním.
      Svět se v pr…l obrací, naštěstí ta <—–el bude vyměšovat jen jedničky a nuly, takže tu aspoň nebude takovej smrad…..

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *