Letadlo Emirates

Leteckou společnost Emirates čeká masivní propouštění

Globální pandemie dopadla na cestovní ruch tak, jako žádná jiná krize předtím. Celá řada leteckých společností hned po zavedení prvních restriktivních opatření oznámila, že bez dramatických škrtů (a mnohdy také bez státních dotací) krizi nepřežijí. Ani společnost Emirates – symbol úspěchu stejně jako luxusu – není výjimkou a z krize vyjde výrazně změněna.

Letecká společnost Emirates

V roce 1985 založená letecká společnost Emirates prožívala v posledních letech bouřlivý rozvoj a v době vypuknutí krize provozovala flotilu 256 letadel, se kterými létala do téměř 150 destinací po celém světě včetně Prahy.

Emirates jsou také největším provozovatelem obřího Airbusu 380 na světě, v jejich flotile je těchto strojů přes stovku. Dalších dálkových letadel, strojů typu Boeing 777, mají Emirates dokonce téměř 150, i v tomto případě jsou na světě největším provozovatelem daného stroje.

Společnost v roce 2018 přepravila 58.5 milionů cestujících a měla naplánováno další rozšiřování letového parku. S postupným uzavíráním hranic a restrikcemi týkajícími se cestování omezovala společnost své lety a okolo 22. března již Emirates létaly jen do několika málo destinací, de-facto šlo pouze o poslední repatriační lety. Následně došlo k uzemnění prakticky celé flotily sloužící k letům s cestujícími (nákladní lety samozřejmě stále létají).
Letadlo Emirates

Letadlo Emirates: Zdroj obrázku Pixabay.com

Dopady krize

Před začátkem krize měla letecká společnost Emirates na 105 tisíc zaměstnanců. To, kolik z nich přijde o práci, zatím vedení společnosti přesně nespecifikovalo. I z vyjádření vysokých manažerů Emirates však plyne, že společnost bude muset počet zaměstnanců významně zredukovat. Odhady přitom mluví až o celé třetině pracovníků, tj. půjde až o 30 000 lidí.

Revize výdajové stránky rozpočtu letecké společnosti nepovede však jen k propouštění zaměstnanců. Emirates již před krizí plánovaly začít s postupným vyřazováním velkokapacitních Airbusů 380. Podobný krok plánovaly, anebo již začaly realizovat, i další společnosti. Lze očekávat, že koronavirová krize tento proces významně urychlí.

Otázkou je též do jaké míry budou Emirates rušit objednávky nových strojů, kterých mají v současnosti objednáno přes 200 (jde především o typy Airbus A350 a Boeing B777). I zde bude společnost nepochybně šetřit i přes to, že Emirates v loňském roce vygenerovaly čistý zisk 7.7 miliardy korun.

V úvahách vedení společnosti hrají roli nejen ztráty dosud utržené, ale i fakt, že návrat celého odvětví na předkrizovou úroveň nelze pravděpodobně čekat dříve, než za 1.5 roku. Nezbytné budou pro Emirates také velké bankovní úvěry, které jim pomohou toto období přečkat.

Letadlo Emirates: Zdroj náhledového obrázku Pixabay.com

Cestování mě baví. V mnohých lokalitách jsem už byl a rád se s vámi podělím o své zážitky.

1 komentář

  1. Michal Odpovědět

    To je ale v prd..li,já tam měl jít dělat pilota práškovacího letadla ! Teď abych vzal místo pilota u AČR na Gripenu !

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *