bike-1783498_640

Opilí cyklisté: Jsou pohromou pro silniční provoz a nebezpeční sobě i ostatním

Dopravní nehody s cyklisty jsou na silnicích poměrně častým jevem a nekončí vždy jen pokrčenými blatníky a otřesem mozku. Následky nehod bývají mnohdy fatální. Co všechno je nutné při jízdě na kole dodržovat?

Pár statistických čísel

Letos se na českých silnicích dosud přihodilo 2 893 nehod, jichž se účastnili také cyklisté. Z toho 2 004 ji zavinili kolaři sami a do konce srpna jich 32 zemřelo. Nějak zapomínají na dodržování pravidel silničního provozu a na to, že alkohol za volant ani řídítka nepatří. Jenže jak odolat třeba na cyklostezce, která vede v okolí vinných sklípků, že. Není pak možné se divit, že jen letos opilí cyklisté zavinili 562 nehod, při nichž 2 kolaři zahynuli a 19 jich skončilo s těžkým zraněním.

Je třeba si uvědomit, že alkohol činí jízdu na kole nejistou s pomalejšími reakcemi. Mnohým kolařům dodává alkohol křídla a oni si pak připadají jako Supermani, co zvládnou úplně všechno. Inu, jak když je člověk opilý.

Nulová tolerance alkoholu

Když to nemá volant, tak se na to silniční předpisy nevztahují. To si možná myslí někteří cyklisté, soudě podle chování některých. U nás například platí nulová tolerance alkoholu i při jízdě na kole. Již 0,5 promile alkoholu v krvi přináší 1,5násobné riziko účasti na dopravní nehodě.

Pokuty za porušení jsou poměrně vysoké, pohybují se od 25 do 50 tisíc. Tatáž sankce se ukládá, když cyklista odmítne dechovou zkoušku, případně lékařské vyšetření.

Foto: Pixabay

Bez helmy raději nevyjíždět

Tolik lidí je možné vidět jezdit na kolech bez helmy. A dokonce při vysoké rychlosti z kopce. Co se jim tak asi může stát, když by spadli? Nic příjemného to rozhodně nebude. Je škoda, že dospělí nemyslí více na svou bezpečnost. U dětí a mládeže do 18 let nařizuje nošení cyklistické přilby zákon. Helma není všespasitelná, ale při pádu dokáže ochránit hlavu, jejíž poranění společně se zraněním rukou a páteře patří k nejčastějším při jízdě na kole.

Zdroj info: https://www.nakolejensprilbou.cz/

Náhledové foto: Pixabay

U nás i za hranicemi je tolik zajímavých míst, která stojí za to být navštívena. A proto vás chci s nimi seznamovat.

2 komentáře

  1. Karel Odpovědět

    Nesnáším opilce, jezdím BUSem a když porovnám míru soustředění při řízení BUSu a bicyklu, tak bych na kole 1 pivo povolil. Naši zákonodárci ale raději vymýšlí nesmysly o přednostech a právech cyklistů, které polovina řidičů nebude vůbec vědět a cyklisté tak budou umírat ! Já bych raději zavedl tvrdé tresty za jízdu po přechodech pro chodce, ve dvojstupech, nebo dokonce v houfech, po chodnících, na červenou, nezastavování na stopce, atd.!

    1. Aster Odpovědět

      Jezdím autem – denně. Pro cyklisty platí stejná pravidla silničního provozu, jako pro motoristy – jenže cyklisté to zpravidla nerespektují (díky Bohu za výjimky)
      Cyklista si jen neuvědomuje, že když nemá přednost a někam se přesto nacpe – nemá kolem sebe ten ochranný plášť, který má řidič v autě a ne – cyklisté opravdu nemají všude přednost!
      Jenže to jim nevysvětlíte a ještě něco – pokud se vám cyklista složí pod kola, tak vás obviní, že jste měl „přizpůsobit způsob jízdy situaci“ – moc hezké, akorát v praxi v podstatě nerealizovatelné – tuhle zkušenost naštěstí osobně nemám – jen zprostředkovaně – ale bojím se toho, když vidím ty „šněrovače cest“ na kolech…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *