Projížďka na kole pod Kralickým Sněžníkem

Na kole

Kralický Sněžník i jeho okolí je pro výlet na kole jako stvořený. Zažijete totiž nejen náročné výjezdy s krásným výhledem, ale i sjezdy, které vám budou připadat nekonečné. Tipů na turistické trasy na Kralický Sněžník je spousta.

Rozvodí řeky

Pokud si chcete udělat středně těžký výlet na Kralický Sněžník, vaším výchozím bodem může být třeba Wellness hotel v Dolní Moravě, kde zaparkujete. Od hotelu se vydáte po horské cyklostezce takovou mírně stoupající cestou do lesa. Za první rozcestím Pod Selskými vrchy spatříte i krásný výhled do okolí. Na protější straně na kopci uvidíte třeba rozhlednu vysokou asi 1144 metrů, která nese název Klepač nebo také polsky  Trojmorski  Wierch. Unikátem tohoto kopce je rozvodí řeky kousek pod samotným kopcem.  Řeka se zde rozděluje do tří moří, konkrétně do Baltu, Černého moře a moře Severního.

Méně náročná trasa

Cesta vede stoupáním dále do výšky zhruba 800 metrů nad mořem přes Smolkův most až na další rozcestí.  Od druhého rozcestí budete pokračovat dál k vodopádu, který se nazývá Malá Morava.  Od vodopádu vede cest více. Ta méně náročná je například dvanáctikilometrová silnice dolů až do vesnice Malá Morava. Naopak k těm náročnějším patří trasa k rozcestí U Sedmi cest nebo Mokřiny.  Volba je na vás, dávejte však vždy pozor na zbylý sníh ve vyšších polohách.

Trasa pro náročné

Jestliže si chcete, výlet na Kralickém Sněžníku udělat náročnější u vodopádu Malá Morava se dejte na cestu k rozcestí Sutě.  Od tohoto rozcestí odbočte doprava a stoupejte k dalšímu rozcestí zvané U Johanese.  Za chvilku se vám otevřou další neskutečné výhledy.  Cest nazpět můžete opět zvolit více. Je dobré však trasu přizpůsobit počasí na Kralickém Sněžníku.  Nejlepší variantou v tomto případě bude desetikilometrový sjezd přes Vojtíškov až na spojnici Hanušovic a obce Králíky. Tady zase odbočit vpravo na Malou Moravu. Stejně jako u kratší trasy vaším cílem bude obec Malá Morava.

Studentka logopedie se zájmem nejen o řeč, ale i o cestování, čtení knih a další. Snad texty nikoho neurazí a budou se líbit.