Populární zpravodajský serves The Guardian před časem zveřejnil seznam deseti železničních tratí Evropy, které jsou podle něj vůbec nejkrásnější. Ve výběru se objevila také česká stopa v podobě železniční tratě vedoucí z Karlových Varů do Mariánských Lázní. Čím si srdce zahraničních novinářů tato jednokolejka vlastně získala? Pod našimi křídly existuje klenot, o kterém možná ani nevíte.
Trať uspěla díky krásné přírodní scenérii
Britský server The Guardian se ve výběru deseti nejkrásnějších železničních tratí Evropy rozhodl ocenit českého zástupce zejména proto, že protíná nádhernou kopcovitou krajinu v blízkosti řeky Teplá. Novináři ji zároveň srovnávají s úsekem vedoucím z Martigny do Chamonix podél francouzsko-švýcarských hranic. Taková slova chvály ani nikdo z obyvatel České republiky neočekával, zvláště proto, že železniční tratě se u nás dlouhodobě netěší příliš velké popularitě.
Nicméně jednokolejka spojují dvě nejvyhledávanější lázeňská města u nás má cestujícím opravdu co nabídnout. V provozu je již od roku 1898 a byla zhotovena ještě za vlády Habsburků. Údajně ji využíval i sám císař Franz Josef. Měří celkem 56 kilometrů a vlak nabírá cestující v jednadvaceti stanicích. V průběhu roku 2021 má být podle dopravního podniku přistavěna ještě jedna zastávka přímo u karlovarské hokejové arény.
Železnice v Tepličce u Karlových Varů: Zdroj fotografie: commons.wikimedia.org
Práce na stavbě trati trvaly po dobu dvou let
Železniční trať oceněná serverem The Guardian vyniká nejen krásnou okolní krajinou, ale také z hlediska technického. Ohromné množství dělníků se na její stavbě podílelo po dobu tří let, celkem 700 jich dokonce bylo původem z Itálie. Během tohoto období museli čelit řadě překážek. Bylo nutné například zhotovení sedmi tunelů, jejichž ražbu si bez použití moderních technologií vůbec nedokážeme představit.
Stanice v Tepličce u Karlových Varů: Zdroj fotografie: commons.wikimedia.org
Zdroj úvodní náhledové fotografie: Pixabay.com
To je opravdu pěkná trať. Škoda, že u článku není aspoň jedna fotka z té tratě.
Děkuji za připomínku, upravil jsem.
Ve výběru pro mnohé objevila také česká stopa …
Dobrý den,mohl by mně to autor přeložit do srozumitelné češtiny?
Taktéž jsem upravil…
Oceneni po pravu sam jsem po ni jel nespocetne krat.
Na této trati je nádherná a velmi zajímavá procházka po kolejích mezi zastávkou Poutnov a Bečov. Trať prochází čtyřmi tunely, kdy je z jednoho konce vidět na druhý. Je třeba si poznamenat jízdní řády vlaků.
Ale vůbec ne,v Britanii ani nevědí,že nějaká Česká rep. vůbec existuje !!!! Natož aby věděli o bordelářských,ČD !! Já tam v Anglii žil 18 let,vím,co píšu !! Takže opět a zase-novinářská lež !!!
Dobrý den , od mala jsem žil ve vísce Krásný Jez , od našeho domu byl krásný výhled na tuto trať ale i na další Krásný Jez – Horní Slavkov . Navíc děda mé sestřenice pracoval na stanici na Hradle . Bylo to stále v jedné vísce a na jedné trati , no a v létech co ještě fungovaly Jáchymovské doly tam bývalo i dost živo . Jezdívali jsme vláčkem do Bečova a pak do K. Varů . No ale po likvidaci Jáchymovských se vše začalo rychle měnit a pak začala i likvidace trati Krásný Jez – Slavkov . V poslední době byla asi trať privatizována , vybudovány nová podloží , v Doubí nový viadukt . Bohužel nadraží byla jen zastřešena a vše ostatní zůstalo v dost špatném stavu . Dnes žiju v Karlových Varech a jen vzpomínám na staré časy ale to je nás asi víc . Radek Zdařil
Tak, stavěli to teda dva nebo tři roky?