Praha chce dávat přednost elektromobilům, měly by tvořit až 85 % automobilového parku

Přechod na udržitelnou mobilitu v Praze nabírá na obrátkách. Podle studií si do roku 2030 vyžádá dalších 261 milionů EUR pro to, aby bylo dosaženo cílů Zelené dohody

Rozhodně by však nemělo jít o investici samoúčelnou. Naopak. Podle nové studie EIT Urban Mobility by měly být každoroční čisté výnosy ve výši až 95 EUR na občana.

Čemu bude naše hlavní město dávat přednost

Podle studie jsou nejlepšími prostředky pro Prahu sdílená mobilita a strategie řízení poptávek. Tyto strategie se zaměřují na stimulaci nabídek mobility jako služeb, lepší sdílení automobilů a přepravy ve městech nebo používání sdílených autonomních vozidel.

auto

Foto: ČTK

Realizace zmíněných opatření do roku 2030 také prý podle všeho:

  • sníží úmrtnost související s mobilitou z 2,1 na 1,2 na 100 000 obyvatel,
  • dále také zmenší podíl vlastnictví automobilů z 547 na 520 vozidel na 1000 obyvatel
  • a zvýší využívání sdílených a aktivních módů o 16 %.

Jak celá studie vznikala

Scénáře byly simulovány s ohledem na pronikání technologií inovativních vozidel inspirovaných strategií EU balíčku „Fit for 55“. Právě tento balíček předpokládá do roku 2050 cca 85 % podíl elektromobilů v celkovém evropském vozovém parku, tedy samozřejmě i v Praze.

EIT Urban Mobility, iniciativa Evropského inovačního a technologického institutu (EIT) si klade za cíl urychlit řešení a přechod na uživatelsky orientovaný, integrovaný a skutečný multimodální přepravní systém. S využitím měst jako živých laboratoří jejich průmysl, výzkum a univerzitní partneři názorně předvedou, jak mohou nové technologie fungovat při řešení skutečných problémů.

Náhledové foto: ČTK

Zdroj: Přechod na udržitelnou mobilitu v Praze si do roku 2030 vyžádá dalších 261 milionů EUR pro dosažení cílů Zelené dohody | Protext – PR služby ČTK

Opravdu ráda cestuji - většinou s kompasem v ruce, ale občas i prstem po mapě. A o všechny zajímavosti, které na cestách potkám, se s vámi ráda podělím.