Problémové vozy na cestách. Která auta patří podle autoservisů k těm nejproblematičtějším?

Určitě to také znáte – vydáte se za poznáváním nových míst a hned za první zatáčkou vám váš sen rozmetá na prach závada motoru nebo jiný problém u vaše rodinného přibližovadla. Ale chtě nechtě – některé značky mají k poruchovost blíže než jiné. A jak to poznat? Přece podle toho, jak často se to které auto objevuje v autoservisu.

Dnes se zaměříme se na modely ze segmentů C, D a samozřejmě také na stále oblíbenější minivany. Vybrali jsme ty vozy, které nejčastěji navštěvují autoservisy v síti ProfiAuto. A stáří? Do tenat nám spadly jenom ty, jež, byly vyrobeny po roce 2000. Což jsou podle statistik modely, jimiž se na prázdniny vydáváme nejčastěji.

Jaké poruchy jsou nejčastější?

Statistiky mluví jasně. Nejčastěji se objevují potíže související s elektrickým systémem a hnacím ústrojím. To nejspíš znalce v oboru nepřekvapí, přesto neuškodí tento bod připomenout. Své auto byste si tak měli dobře prohlédnout i před cestou. Na blíží se potíže vás totiž mohou upozornit některé varovné příznaky.

„Cokoliv znepokojivého bude lepší ihned prověřit, zejména pokud automechanici označili dané vozidlo jako nadprůměrně poruchové,“ doporučuje Adam Lehnort, odborník ze sítě ProfiAuto.

Foto: Protext

Kde se nejčastěji vyskytují poruchy elektrické instalace?

Ale pojďme se už podívat na konkrétní vozy a modely. Podle odborníků ze sítě ProfiAuto se obdobné závady nejčastěji vyskytují u druhé a třetí generace modelu Renault Megane a Scenic (2002-2009/2008-2016), Laguna II (2001-2007) a Peugeot 307 (2001-2011). Pokud tedy podobné krasavce vlastníte, věnujte pozornost varovným příznakům.

„Mezi běžné poruchy patří problémy s BSI modulem, klíčky, kartou a imobilizérem. Slabinou benzinové verze Meganu II a Laguny II z počátečních let výroby byly také zapalovací cívky. Lze rovněž doporučit počítačovou diagnostiku vstřikovacího systému,“ vyjmenovává Adam Lehnort. „Neznamená to však, že bychom se měli těchto modelů obávat. Všechno ve skutečnosti záleží na způsobu užívání a kvalitě pravidelné servisní údržby,“ dodává Lehnort.

Jak je na tom Ford nebo Opel? Zkontrolujte si zámek

Ale problémy se nevyhýbají ani dalším typům vozů. „Třetí vydání Mondea velmi často trpí na poruchy centrálního zamykání. Stojí za to před odjezdem zkontrolovat, zda funguje klasické odemykání pomocí klíčku. I když je benzinové Mondeo Mk3 spíše bezporuchovým vozidlem, v dieselovém provedení (jedná se o starší turbodiesel Ford 2.0 TDCI) má často problémy s dvouhmotovým setrvačníkem, vstřikovači a turbodmychadlem. V případě populárního Opelu se vyplatí před dovolenou zkontrolovat alternátor nebo klimatizační kompresor. U benzinových motorů stávkují zapalovací cívky, ve starších dieselech 1.7 zase vstřikovací čerpadla, někdy i samotný pohonný systém,“ upozorňuje Adam Lehnort.

Takže pokud jste se v řádcích nahoře našli, určitě zbystřete. Sezóna dovolených totiž ještě ani zdaleka nekončí, zvláště pokud se chcete vyhnout davům turistů. A zkazit si jedinečný zážitek díky zlobícímu motoru nebo zamykání by byla opravdu škoda.

Náhledové foto: Protext

Zdroj: https://www.protext.cz/zprava.php?id=37141

Opravdu ráda cestuji - většinou s kompasem v ruce, ale občas i prstem po mapě. A o všechny zajímavosti, které na cestách potkám, se s vámi ráda podělím.